dissabte, 2 d’agost del 2008

Risc de fonamentalisme

“Jo seré el vostre Déu i vosaltres sereu el meu poble”

.
Cap agència publicitària hauria sabut fer un eslògan tant rodó, tant engrescador, amb tanta força. Aliança, recolzament, acompanyament personal, privilegi diví, providència, compromís, germanor... Meravellós, però, compte! Manejar conceptes tant potents té el seu perill:
A Déu mai el podrem fer nostre, manipular o utilitzar, però... i si, conscients o no, actuéssim com si fóssim els seus administradors oficials, exclusius?...






Un detall: No diu “Jo soc el vostre Déu i vosaltres sou el meu poble”
Un altre detall: Jeremies, com també en altres textos bíblics, recull i ens recorda unes condicions necessàries per acomplir aquesta aliança
Si escolteu la meva veu i compliu tot el que jo us manaré, vosaltres sereu el meu poble i jo seré el vostre Déu (Jr 11, 4)
En escoltar la seva veu i interpretar rigorosament el seu missatge (el que Ell mana) és on rau la possibilitat de saber interpretar sàviament, sense abusos, aquets dos possessius.