diumenge, 3 de febrer del 2013

Un Déu misericordiós.

.....
.......

De Déu només n’hi ha un, i a mi se m’ha fet el do de descobrir-lo: és el Déu que em revela Jesús de Natzaret. Es un Déu meravellós. Al Déu vertader mai el podrem abastar conceptualment. Jesús ho sap i ens diu: de la manera que millor us hi podreu aproximar és amb la imatge que teniu de Pare-Mare bo-bona, del pare d’aquell fill “esgarriat” —altrament anomenat “pròdig”—, d’aquell bon pastor... un Déu, sí, meravellós: bondadós, misericordiós, comprensiu, acollidor, ple de tendresa, que dóna esperança, que estima bojament els seus fills i filles...

Aquest Déu meu el trobo dins del Llibre de dos porcions: una antiga, centrada en l’historia originaria del poble predilecta d’un Déu excloent, sever, exterminador... un Déu amb el que no hi puc reconèixer de forma integral aquest meu Déu de la Bona Nova objecta de la segona part del mateix Llibre.

Puc entendre la dualitat en un llibre, no puc entendre una dualitat antitètica en un Déu... Es aquest un tema que no m’amoïna i que potser algun dia algú m’ho sabrà explicar.

La Saltinbanquineta ens recorda Pere Casaldàguila:
"El meu Déu em deixa veure a Déu?”. Tota la vida de Jesús, la seva predicació, els seus gestos, els seus conflictes i la seva mort (i, sobretot, la seva resurrecció) van ser, són, la reivindicació del Déu vertader.
......